Dock Receipt ( D/R) meaning and logistics issues

Document issued by a shipping company to acknowledge that goods have been received for shipment. Dock receipt transfers the accountability for the safe custody of the cargo from the shipper to the carrier, and serves as the basis for preparing the bill of lading.

A dock receipt is a legal document verifying that a carrier has received a shipment at a dock. This transfers liability and responsibility for the shipment from the shipper to the carrier, whether the load is at its end destination or working its way through a series of locations to reach its final recipient. Along with other records pertaining to the shipment, the dock receipt is kept to provide documentation as the load is moved, and there are usually multiple copies sent to interested parties so they can track the shipment successfully.

On the dock receipt, an authorized representative notes the arrival of the shipment and provides information about what was received at the dock. The condition of the shipment is also documented for liability purposes. Any broken seals, damage to shipping crates, and other issues are noted and discussed. Suits for damages in the case of lost, missing, stolen, and damaged merchandise will require people to sift through the receipts, bills of lading, and other documentation to see when the problem developed and who was responsible for the shipment while the incident occurred.

***

ใบรับรองสินค้าที่ท่าเรือ (Dock receipt: D/R)

ออกโดยผู้ส่งออกหรือผู้ส่งสินค้าในนามผู้ส่งออก แม้จะไม่มีรูปแบบมาตรฐาน แต่ใบรับสินค้าที่ท่าเรือจะต้องมีรายละเอียดการจัดส่ง รายละเอียดด้านกายภาพ และข้อมูลเกี่ยวกับการยกสินค้าขึ้นเรือ เอกสารนี้เป็นข้อผูกมัดระหว่างผู้ยกขนสินค้าและผู้ส่งสินค้าใช้เพื่อตรวจสอบการยกขน เงื่อนไขการยกขน ระบุปลายทางเป็นต้น

ความคิดเห็น